12.7.12

.en vacker känsla.

:: blus: Culture, skor: frau, Halsband: Gårdby, Armband: Vintage by fé ::

Känslan av att ha handlat nytt kan ibland 
vara så otroligt vackert.
Och att sedan få fota det, fint,
vackert och en känsla
infinner sig som är så harmonisk, 
och en känsla av lycka kommer 
till mig och jag blir stolt
över att kombinerat ihop
något så vackert och fint.


Min tro, min tro
är stark och kärleksfull.
Jag tror på att man måste göra
gott för att få gott tillbaka.
Jag tror på Karma och Kärlek.
Jag tror på tillit och respekt.
Jag tror på Yoga och Rawfood.
Jag tror på att känna sig vacker.
Jag tror på att tro på sig själv.


Gällande tro på gud eller Buddah är
jag ännu inte riktigt
säker på vart jag står. Jag tror på någon gud, 
men jag tror också på Buddah och hans goda karma.
Men jag tror mest på ödet och att något
stort och vackert vakar över mig,
något som vägleder mig för att 
låta mig växa och bli den
fina människa jag är.  
Någon som vägleder mig till möten
med människor som spelar en stor
roll i mitt liv.


Jag tror på något stort som tar mig
till svåra val och svåra saker som händer,
Jag tror att denna makt tar mig dit för att lära
mig att hantera och se nytt på saker.
Att bli starkare i tron på mig själv
men också i mig själv.  


Jag tror att denna stora kraft har tagit mig
till dessa fantastiska barn med helt andra
hinder och förutsättningar i livet
för att lära mig det fina som finns
i ALLA människor. 


En klok människa sa till mig en gång:
"Dessa barn är här för att lära oss, 
och bli bättre och mer ödmjuka
inför livet och människor vi möter.


Jag älskar mina smycken jag hittade.
För dessa smycken ger mig hopp (korset)
det ger mig styrka i mig själv och på min tro
(armbandet) Tänk att smycken
kan symbolisera något så stort, 
så viktigt. Men det får dig också
att känna dig så vacker och harmonisk. 

.NamaSte.

4 kommentarer:

  1. Fina smycken Sara, vart hittar man dom? Kram Pirjo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fina Pirjo, armbandet köpte jag för 50 % på zanslösa i Eksjö, det är vintage by fé. Halsbandet vet jag tyvärr inte vad det är för märke, men jag köpte det på gårdby lanthandel. 149 kronor. fantastiska smycken är det. Kram till dig.

      Radera
    2. Åhhhhhhhh...vilken lyckans ost du är, skulle velat ha ett sånt halsband! Kramen

      Radera
    3. Du får åka till Öland och köpa ett eller ringa Gådby och be dem skicka ett.

      Radera