12.7.12

Kärleken till Paulo Coelho.


På mitt bord ligger världens bästa författares verk - Paulo Coelho
När jag läste en va han böcker - alkemisten, så blev jag frälst. 
Det var början till förändringen av mitt liv. Den och En kvinnas resa
av Agneta Sjödin. Jag fick en sådan upplevelse som var fylld som 
positiva energier och krafter. En sådan upplevelse att jag
direkt cyklade till bokhandeln och köpta alla Paulos övriga böcker. 
Det är sådana böcker man bara måste ha, böcker man kan
bläddra i och återigen samla positiva energier och kloka ord.
Sätta sig i en fåtölj och bara bli stark. Sådana böcker är det. 

Jag ska ju ha en "läs och samla kraft" hörna på nybrogatan. 
Där ska enbart en fåtölj, ett litet bord för min tekopp och en hylla med
mina värdefullaste böcker finnas. En hörna med bara lugn och harmoni.

.NamaSte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar